MARKI PREMIUM POWINNNI INWESTOWAĆ W ZAKUPY STACJONARNE, BO TO POMAGA BUDOWAĆ RELACJE

Jak donosi Sescom, spółka technologiczna z obszaru Facility Management, rośnie popyt na usługi FM wśród marek luksusowych. Łączna wartość zleceń od klientów z tego segmentu wyniosła w 2020 roku ponad 4 mln złotych.

Sescom rozwija branżę Facility Management łącząc tradycyjny FM z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Przygotowuje firmy na przyszłe wyzwania gospodarcze. Może się już pochwalić klientami w aż 25 krajach.

Do grona klientów korzystających z Facility Management, dołączyła mi.in. marka kosmetyczna Estee Lauder i Yves Rocher.

Estee Lauder, to światowa marka. Ma sklepy w ponad 150 krajach. Oferuje klientom wysokiej jakości kremy pielęgnacyjne, kosmetyki do makijażu oraz perfumy. Co ciekawe, to właśnie w Polsce, w Galerii Krakowskiej, powstał pierwszy na świecie konspekt, w którym Estee Lauder Companies prezentuje aż cztery marki kosmetyczne z portfolio firmy. W ofercie salonu znajdują się kosmetyki: Clinique, Estee Lauder, La Mer i Origins.

ROZWÓJ BRANŻY FM DZIĘKI SESCOM

Pomimo, że rynek e-commerce jest już niemal codziennością, to w przypadku marek luksusowych, konsument woli najpierw obejrzeć produkt fizycznie - w salonie lub w sklepie. Wynika to z tego, że segmencie klientów premium, kluczową rolę w sprzedaży odgrywa budowanie relacji. Mamy tu na myśli obsługę klienta, a w szczególności wsparcie i doradztwo przy wyborze produktów.

Sprzedaż internetowa produktów i towarów luksusowych, stanowi jedynie 12% rynku. Dlatego tak ważną rolę odgrywa tu odpowiednie przygotowanie salonów stacjonarnych, które stanowią najważniejszy element w strukturze omnichannel tej branży.

Standardy, jakie musi spełniać salon marki premium są ściśle sprecyzowane. Należy do nich prezentacja towaru, wystrój wnętrza, dress code. To samo dotyczy kwestii technicznych i usług FM, na które marka się decyduje.

Jak mówi Sławomir Halbryt, prezes Sescom S.A. „Klienci z grupy premium mają bardzo sprecyzowane wymagania. Obserwujemy to pracując dla takich klientów, jak marki kosmetyczne Estee Lauder i Yves Rocher, oraz salony z biżuterią i domy mody.”

Z10 6199

Materiały prasowe Sescom/ na zdjęciu Sławomir Halbryt, prezes Sescom S.A.

ZNOSZENIE OBOSTRZEŃ, A ODRABIANIE STRAT

Kraje europejskie coraz bardziej luzują obostrzenia handlowe i stopniowo przywracają możliwość funkcjonowania galerii handlowych w pełnym zakresie. Jak podają eksperci, już w 2021 roku globalna sprzedaż luksusowych ubrań, torebek i biżuterii wyrówna lub nawet przekroczy poziomy odnotowywane w 2019 roku, sprzed wybuchu pandemii.

„Konsumenci czują większy komfort robiąc zakupy w sklepach stacjonarnych. Powinni mieć to na uwadze klienci z segmentu marek luksusowych, których na co dzień obsługujemy” dodaje Sławomir Halbryt.