NASZĄ MISJĄ JEST WSPIERANIE ORGANIZACJI W OKRESIE ZMIANY

Clickmeeting to jedna z platform webinarowych służąca do organizacji wideokonferencji, organizowania spotkań online, kursów, szkoleń itp. Ostatnio opublikowali raport dotyczący wpływu Covid-19 na rynek takich platform. Co z niego wynikło? Przekonajmy się sami.

Niedawno opublikowali Państwo raport dotyczący wykorzystania platform webinarowych w okresie pandemii Covid-19. Co z niego wynikło? Czy zauważyli Państwo jakieś zmiany w odniesieniu do okresu przed pandemią?

Bez wątpienia nadejście pandemii COVID-19 zmieniło świat nie do poznania i zredefiniowało naszą codzienność pod każdym względem – zawodowym, ekonomicznym, społecznym i edukacyjnym. Jak przedstawiliśmy w naszym raporcie, marzec 2020 roku, który przyniósł ze sobą szereg ograniczeń o globalnym zasięgu, spowodował niespotykany wcześniej wzrost zapotrzebowania na oprogramowanie do webinariów i wideokonferencji. Główne potrzeby, sprowadziły się do pracy zdalnej oraz prowadzenia wirtualnych zajęć lekcyjnych i wykładów. Konieczność przeniesienia całości aktywności zawodowych i edukacyjnych do cyberprzestrzeni stanowiła iskrę zapalną odpowiedzialną za eksplozję zapytań dotyczących webinarium jako narzędzia. Kropką nad i oraz idealnym podsumowaniem całego naszego raportu będą wyniki ostatniego pytania, które miały określić, czy rekordowo wysokie wykorzystanie webinarów utrzyma się po zakończeniu pandemii.

Aż 81% respondentów potwierdziło, że zamierza nadal korzystać z platform do webinarów po ustaniu okresu dystansu społecznego. Od jednoznacznej deklaracji wstrzymuje się 17% badanych, natomiast tylko 3% stwierdza, że nie będzie już prowadzić tego typu wydarzeń.

Czy korzystanie z narzędzi webinarowych wzrosło, zmalało czy utrzymało się na takim samym poziomie co przed Covid-19?

Webinaria stały się biznesowym i edukacyjnym narzędziem pierwszej potrzeby. W ujęciu tygodniowym odnotowaliśmy o 375% więcej wydarzeń w stosunku do czasów sprzed COVID-19, które zgromadziły o 560% większą publiczność.

Ilu nowych uczestników zaczęło korzystać z Państwa platformy ClickMeeting?

W samym marcu 2020 roku liczba webinariów zorganizowanych na ClickMeeting wyniosła niemal ćwierć miliona. Na wydarzeniach tych zebrało się w pierwszym miesiącu pandemii aż 2 471 350 uczestników.

Dla porównania rok wcześniej (w marcu 2019 roku) na webinariach gościło ich 870 579.

Zrzut ekranu 2020 07 17 o 16.20.38

Czy prowadzą Państwo statystyki, jakie branże najczęściej korzystają z narzędzi webinarowych?

Za organizację webinariów zabrały się podmioty od samozatrudnionych, przez mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie firmy, aż po duże organizacje. Ich procentowy udział rozłożył się mniej więcej po równo, z lekką przewagą firm zatrudniających między 10 a 50 pracowników (23% odpowiedzi). Wśród branż, z których pochodzą organizatorzy, na zdecydowane prowadzenie wysunęła się edukacja (szkoły i uniwersytety) – 26% odpowiedzi, szkolenia i kursy online oraz sektor IT z wynikami po 10%.

cm covid 2020 report rev05 promo 02 01

Jak bardzo pandemia Covid-19 wpłynęła na szkolnictwo i naukę zdalną? Z tego, co się orientuje wszystkie lekcje i zajęcia na uczelni a nawet egzaminy i obrony prac dyplomowych odbywały się online?

Szkoły i uniwersytety uplasowały się na pierwszej pozycji wśród branż, które najmocniej przysposobiły sobie webinaria jako narzędzie do komunikacji online (26% odpowiedzi) w naszym rankingu. Jeśli zestawimy to z pokrewną kategorią szkoleń i kursów online (10%), to otrzymamy aż 36% organizatorów webinarów, którzy zajmują się edukacją. Pokazuje to, jak bardzo ta technologia współgra z rosnącym popytem na e-learning i naukę zdalną.

Czy wzrost zapotrzebowania na wideokonferencje i webinaria był widoczny tylko w Polsce czy również w innych państwach?

Pod względem geograficznym przeobrażeniu uległa cała mapa aktywności webinarowej. O ile kraje, które wcześniej były już obyte z tą technologią, rozwinęły się pod tym względem umiarkowanie dobrze (Stany Zjednoczone – wzrost liczby wydarzeń o 39%, a w Rosji o 19%), o tyle w krajach europejskich (np. Polska + 1156%, Niemcy + 519%, Grecja + 868%, Francja + 423%) zmiany te są znacznie bardziej imponujące.

Zrzut ekranu 2020 07 17 o 15.55.41

Kraje, w których wzrost organizowanych wydarzeń  przekroczył 100% w stosunku do statystyk z marca 2019 roku

 

Dla tych, którzy Państwa nie znają, proszę opowiedzieć czym jest ClickMeeting.

Jesteśmy platformą o bardzo szerokim wachlarzu zastosowań. Od prostych spotkań online z małą liczbą uczestników po wielkie wydarzenia na setki słuchaczy. Nasi klienci mogą wykorzystywać webinaria jako alternatywę do kursów stacjonarnych dzięki możliwości płatnych dostępów.  

Spotkania na żywo to tylko mała część tego, co oferujemy. Nasi klienci mają możliwość organizowania webinarów automatycznych, na żądanie oraz transmitowania na żywo na Youtube czy Facebooku.  Oferujemy bardzo wiele funkcji, stawiając przede wszystkim na kolaborację i elastyczność. Dzięki temu, że ClickMeeting nie wymaga instalacji oprogramowania, działa na wszystkich systemach operacyjnych i urządzeniach. Jest dostępne nawet z poziomu przeglądarki w smartfonie. Interfejs użytkownika zawiera narzędzia i funkcje, które zwiększają zaangażowanie podczas webinarów, a jednocześnie są proste w użyciu. Jest to istotne szczególnie dzisiaj, w dobie masowego przechodzenia na platformy do pracy i nauki online. Naszą misją jest wspieranie organizacji w okresie zmiany. 

Czy wymagane jest założenie konta, aby skorzystać z platformy ClickMeeting?

Do wzięcia udziału w webinarze/ konferencji/ spotkaniu za pomocą ClickMeeting nie jest potrzebne założenie konta.

Jakie widzą Państwo zalety płynące z korzystania z platform webinarowych?

Dzięki webinarom uczestnicy szkolenia online mogą brać w nim udział z dowolnego miejsca na świecie za pośrednictwem dowolnego urządzenia. Redukuje to stres, bardzo często związany z fizyczną obecnością na szkoleniach. Strefa komfortu, w której znajdują się uczestnicy pozwala im całkowicie skupić się na przekazywanych treściach i szybciej przyswajać wiedzę. Innym aspektem, przemawiającym na korzyść organizowania szkoleń za pośrednictwem webinarów jest fakt, że są one łatwiejsze w organizacji oraz pozwalają na znaczną redukcję kosztów. Ponadto szkolenie online można z łatwością nagrać, a następnie wielokrotnie wykorzystać jako materiał edukacyjny, oszczędzając zasoby oraz czas.

Podsumowując zalety:

Prosty dostęp – dla uczestników takiego wydarzenia oznacza to tylko kliknięcie linku, podanie adresu e-mail i ewentualnie hasła lub tokenu umożliwiającego dołączenie do webinaru.

Brak kosztów i czasu poświęconego na dojazd.

Elastyczność dla prelegentów – pozyskiwanie wartościowych prelegentów do udziału w webinarze jest również łatwiejsze niż w przypadku wydarzeń stacjonarnych. Nie tylko uczestnicy, alerównież prezenterzy, mogą nadawać z każdego miejsca naZiemi, które ma dostęp do sieci.

Łatwiejszy sposób nagrywania – W przypadku webinaru wciskamy jeden guzik i wydarzenie się nagrywa.

Więcej pytań – podczas gdy tradycyjne spotkania potrafią utrudnić zaangażowanie bardziej nieśmiałych uczestników, jeśli chodzi o bycie aktywnym i zadawanie pytań, to webinary poprzez schowanie się po drugiej stronie ekranu, ośmielają ich i powodują wzrost aktywności.

Analiza interakcji – webinaria swoją popularność zawdzięczają przede wszystkim interaktywności poprzez przeprowadzanie ankiet, testów, komunikacji na czacie – których wyniki można następnie analizować i wyciągać wartościowe wnioski dla dalszych działań biznesowych.

Potencjał reformatowania – klasyczny webinar jest wirtualną konferencją lub wykładem odbywającym się na żywo. Jednak po jego zakończeniu można przekonwertować go na inne formaty – udostępniać jego nagranie jako webinar na żądanie, pociąć je na kawałki i publikować jako autonomiczne klipy na YouTube czy na LinkedIn.

Ile osób może uczestniczyć w wideokonferencji na ClickMeeting?

Do 1000 osób jako słuchacze.

Czy według Państwa, kiedy wszystko wróci do normalności, o ile wróci, nastąpi spadek zapotrzebowania na takie narzędzia webinarowe i ludzie ponownie będą organizować szkolenia i seminaria stacjonarnie? Czy jednak takie szkolenia online im się spodobały i będą dalej z tego korzystać?

Z pewnością wirtualne spotkania staną się integralną częścią biznesowej rzeczywistości. Część z nich oczywiście wróci do tradycyjnej formy, natomiast możemy spodziewać się formuły hybrydowej, czyli w jednym spotkaniu/konferencji/ część uczestników będzie brało udział osobiście – na miejscu, natomiast część pozostanie przed monitorem.  

Ponieważ coraz więcej firm i uczestników dostrzega plusy takich rozwiązań, w tym oszczędność czasu, zasobów i pieniędzy, wszystko wskazuje na to, że trend wzrostowy w wykorzystywaniu narzędzi do spotkań online, webinarów i konferencji będzie się utrzymywał. 

CLICKMEETING 333